Oktay Karakaya

0 %
Oktay Karakaya
Grafik Tasarım Uzmanı
Sosyal Medya Uzmanı
  • Ülke:
    Türkiye
  • Şehir:
    Diyarbakır
  • Yaş:
    30
Türkçe
English
Adobe Photoshop
Adobe Illustrator
Adobe After Effects
Google Ads
WordPress
  • Grafik Tasarım
  • Video & Animasyon
  • Sosyal Medya Pazarlama
  • Web Geliştirme
0

Sepetinizde ürün bulunmuyor.

Web Yazılımda Fiyatlandırma

13 Eylül 2019

Merhaba arkadaşlar, bu yazıda sizlere web projeleri için ne kadar fiyat vermeniz hakkında bilgi vereceğim. Öncelikle söylemeliyim ki fiyat vermek yine sizin son kararınıza bağlıdır. Ben bu yazıda sadece sizlere fiyatlandırmada rol oynayan etkenler hakkında bilgi vereceğim. Şimdi sizlere bu etkenler konusunda bilgi verelim.

Öncelikle bir web projesi teklifinde bulunmadan önce yapmanız gereken ilk şey müşteri ile (mümkünse yüz yüze) iletişim kurmanızdır. Çünkü projenin asıl fiyatını ortaya çıkaracak olan projenin barındırdığı özelliklerdir. Bunu bir örnek üzerinden biraz daha açıklığa kavuşturalım.

Diyelim ki müşteriniz bir danışmanlık firması işletiyor. Öncelikle danışmanlık firmaları ne iş yapar araştırmanız gerekiyor. Özellikle sizin çalışacağınız firmanın ne iş yaptığını tespit etmeniz gerekiyor. Günümüzde danışmanlık firmaları özetleyecek olursak; kişi veya kurumlara belirli bir konu üzerinde gerçekleştirilecek işlemlerin nasıl yapıldığını, karşılaşılan sorunların nasıl çözüleceği hakkında bilgi verir diyebiliriz.

Firma sizden bir web yazılım geliştirmenizi istiyor. Sıradan kurumsal yazılımların aksine sizden anket sistemi isteyebilir veya müşterilerini sistemde tutmak istediğini söylebilir. Bu durumda kurumsal yazılıma ek olarak anket ve üyelik modülü de geliştirmeniz gerekiyor. Yazıyı çok fazla uzatmamak adına özellikleri bu ikisi ile sınırlı tutacağım. Yani elimizde kurumsal yazılım isteği var. İçerisinde ekstra olarak iki modül var.

Peki bu tür bir yazılım için ne kadar bir fiyat vermeniz gerekir? Bu soruyu şöyle yanıtlayayım. Günümüzde kurumsal yazılım fiyatları çok değişkenlik göstermektedir. Miktar olarak dile getirmek gerekirse ortalama 300 TL ile 1500 TL arasındadır. Bu miktarın değişimi bir çok etkene bağlıdır. Kalitesiz bir yazılım firması kurumsal bir yazılım üretir ve ucuzdan vererek çok fazla müşteriye erişir ve sürümden kazanır. Bireysel bir yazılımcı ise profesyonel bir çalışma ortaya koyarak 1500 TL fiyat belirtir. Yani burada önemli olan yazılım kalitesidir. Fiyatı en çok da bu etkiler.

Elimizdeki örneğe dönelim. Diyelim ki biz bireysel bir yazılımcıyız ve kurumsal yazılım için 900 TL fiyat biçtik. Ancak proje içerisinde iki ek modülümüz de vardı. Anket ve üyelik modülleri. Bu aslında kodlanması çok da zor olmayan modüllerdir ancak fiyata etki etmelidir. Çünkü bu iş için ekstradan zaman harcamanız gerekiyor. Anket ve üyelik sistemi için de 200 TL eklediniz diyelim. Fiyat oldu 1100 TL. Müşteriye 1100 TL fiyatı teklif edersiniz. Tabii ki bu ücrete domain ve hosting ücreti dahil değildir. Bunu fiyat teklifi sırasında müşteri belirtmeyi unutmayın. Web yazılım konusunda fiyat vermeden önce diğer satıcıların yazılımlarını ve fiyatlarını inceleyin. Bu bir fiyat verme girişimi için en doğru yol olacaktır. Ayrıca makalenin sonunda ortalama fiyat listesi vereceğim. Bireysel yazılım geliştirme süreci hakkında bilgi almak bu makalemi okuyun.

Ayrıca şunu da belirtmek istiyorum. Web yazılımları ana iki kategoriye ayırabiliriz. Birincisi statik web yazılım. İkincisi ise dinamik web yazılımdır.

Statik web yazılımı yazılımcı geliştirir, gerekli sayfaları oluşturup içerikleri girer ve hostinge yükler. Müşteri siteye müdahale edemez. Bir değişiklik için yazılımcının müdahale etmesi gerekir. (Dosyalar indirilir ve düzenlenir. Daha sonra tekrar yüklenir).

Dinamik yazılımda ise bir yönetim paneli vardır. Müşteri, yazılımcının müdahale etmesine izin verdiği bölümleri bu yönetim panelinden değiştirebilir veya silebilir. Buna örnek olarak dinamik sayfa yapısını söyleyebiliriz. Müşteri istediği gibi sayfa oluşturup içerik girebilir veya istediği sayfaları silebilir. Yukarıda bahsettiğim fiyatlar dinamik yazılımlar için geçerlidir. Statik bir yazılım için 200 – 500 arası bir teklif verebilirsiniz.

Sizlere bu örnekleri verirken özgün yazılımdan bahsediyordum. Günümüzde çakma yazılımcılar WordPress ve Joomla gibi hazır sistemlere bir tema yükleyip ben site satıyorum. 200 lira full sistem der. Bilinçsiz müşteri ise profesyonel yazılımcıya değil de öyle çakma yazılımcılara gider. Sonrasında çoğu pişman olur tabii ki. Bu demek değildir WordPress veya Joomla ile site yapılamaz. Burada kast ettiğim bu tür çakma yazılımcıların piyasayı düşürmesidir. Siz günlerce emek verirken o 2 saatte hazır yazılımı kurar ve sizden 200 TL düşük fiyat verdi diye müşteri ona gider.

WEB YAZILIM TÜRLERİ VE ORTALAMA FİYATLARI

Kurumsal Yazılım: 300-1500 TL
E-Ticaret Yazılımı: 500- 15000 TL
Blog Yazılımı: 200-500 TL (WordPress İçin)
Blog Yazılımı: 800-2000 (Özel Yazılım İçin)
Haber Sitesi Yazılımı: 200-8000 TL

ERP ve CRM yazılımları için fiyat veremiyorum. Bu yazılımlar çeşitlilik nedeniyle yüzlerce farklı fiyata sahiptir. Ayrıca yukarıda belirttiğim fiyatlar piyasada yer alan fiyatlar üzerinden ortalaması baz alınarak verilmiştir.

ÖZET

Konuyu toparlayalım. Sonuç olarak bir yazılımın fiyatı belirlenirken içerisinde barındıracağı özellikler, türü (dinamik – statik) ve kalitesi fiyatın belirleyici unsurlarıdır. Bu başlıkta bahsetmediğim bir diğer teknik etken ise yazılımın geliştirildiği platformdur. Teknik bilgiye girmemek adına bu konuyu burada bitiriyorum. Umarım işinize yarar bir makale olmuştur. Bir daha ki makale de görüşmek üzere, esen kalın..

İçeriği Paylaş:

Posted in YazılımTags: